План-конспект уроку (розробка уроків)

Повторення вивченого про речення

Урок 116

Тема: Повторення вивченого про речення
Мета: повторити вивчений матеріал про речення (вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення; виділяти окремі речення у висловлюванні; визначати кіль- кість речень у тексті; дотримуватися розстановки розділових знаків у кінц речень; поширювати речення словами за поданими питаннями); розвивати увагу, пам’ять, мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Починаємо урок,

Бо почули ми дзвінок.

Він за парти кличе нас.

До роботи, другий клас!

II. Актуалізація опорних знань

1 Хвилинка каліграфії

ди ил паї дм ви от чо рьо че ня

диван, килим, предмет, черевики

У чотирьох черепашок четверо черепашенят.

— На які питання відповідають записані слова?

— Позначте корінь у словах черепашок і черепашенят.

— чи є ще споріднені слова у скоромовці?

2 Словникова робота Гра «Склади слова»

во чер ний ви че ки ре мя дух ний не ді по лок

3 Зоровий диктант

Хмари низько висіли над землею.

Ніч стелилася росою по люцерні.

Мороз холодні вікна помережив.

Оксана виконала мамину просьбу.

Десь недалечко закувала зозуля.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про речення, вміння відтворювати та складати речення.

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань та вмінь

Завдання 1

Гра «Скільки речень?»

— Скільки речень ви почули? (Учні показують на пальцях.)

1) Весною ми пішли до лісу. Там кожне дерево співало свою пісню.

2) У носатого Івана одежина дерев’яна. Він у чистім полі ходить і по ньому носом водить.

3) Поблискують черешеньки в листі зелененькім. Черешеньки ваблять очі діточкам маленьким.

— Повторіть останнє речення. Запишіть його. Підкресліть букви, що позначають м’які приголосні звуки.

Завдання 2

Гра «Так чи ні?»

— Що з того, що ви почули, є реченням, а що — ні? (Учні говорять: «так» чи «ні».)

Малята готуються до свята. Вони зібрались у дитячому… Тарасик запросив на свято маму. Мама пошила йому нову…

Завдання 3

Прочитати. Підкреслити речення. Поставити потрібний розділовий знак.

Цікаво спостерігати за ось прилетів до старого дуба дятел Діти бережіть книгу

А ти допомагати своїм батькам на дворі лютував Вербі, діти, на, повісили, шпаківню.

— як можна вдосконалити інші записи, щоб скласти речення? Фізкультхвилинка

Завдання 4

Прочитати слова кожного рядка та скласти із них речення. Записати їх у вигляді зв’язного тексту.

Восени, лісі, цікаво, у.

Пролетіла, ось, і, сіла, сойка, пеньок, на.

Принесла, дзьобі, вона, жолудь, у.

Його, під, ховати, почала, коріння.

— Прочитайте відтворений текст. Скільки речень у тексті?

Завдання 5

Поширити речення за питаннями.

Петрик пасе (де? …(на лузі) (кого?)… (гусей, теля, козу, корову, овець).

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Що ми називаємо реченням?

— Складіть речення, щоб у ньому були слова:

1) мама, спекла;

2) тато, намолов;

3) бабуся, рукавички.

— Складіть речення про те:

1) що можна побачити на небі;

2) що можна почути на концерті;

3) за чим спостерігають на стадіоні.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.