Урок 116
Тема: Повторення вивченого про речення
Мета: повторити вивчений матеріал про речення (вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення; виділяти окремі речення у висловлюванні; визначати кіль- кість речень у тексті; дотримуватися розстановки розділових знаків у кінц речень; поширювати речення словами за поданими питаннями); розвивати увагу, пам’ять, мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Починаємо урок,
Бо почули ми дзвінок.
Він за парти кличе нас.
До роботи, другий клас!
II. Актуалізація опорних знань
1 Хвилинка каліграфії
ди ил паї дм ви от чо рьо че ня
диван, килим, предмет, черевики
У чотирьох черепашок четверо черепашенят.
— На які питання відповідають записані слова?
— Позначте корінь у словах черепашок і черепашенят.
— чи є ще споріднені слова у скоромовці?
2 Словникова робота Гра «Склади слова»
во чер ний ви че ки ре мя дух ний не ді по лок
3 Зоровий диктант
Хмари низько висіли над землею.
Ніч стелилася росою по люцерні.
Мороз холодні вікна помережив.
Оксана виконала мамину просьбу.
Десь недалечко закувала зозуля.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про речення, вміння відтворювати та складати речення.
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань та вмінь
Завдання 1
Гра «Скільки речень?»
— Скільки речень ви почули? (Учні показують на пальцях.)
1) Весною ми пішли до лісу. Там кожне дерево співало свою пісню.
2) У носатого Івана одежина дерев’яна. Він у чистім полі ходить і по ньому носом водить.
3) Поблискують черешеньки в листі зелененькім. Черешеньки ваблять очі діточкам маленьким.
— Повторіть останнє речення. Запишіть його. Підкресліть букви, що позначають м’які приголосні звуки.
Завдання 2
Гра «Так чи ні?»
— Що з того, що ви почули, є реченням, а що — ні? (Учні говорять: «так» чи «ні».)
Малята готуються до свята. Вони зібрались у дитячому… Тарасик запросив на свято маму. Мама пошила йому нову…
Завдання 3
Прочитати. Підкреслити речення. Поставити потрібний розділовий знак.
Цікаво спостерігати за ось прилетів до старого дуба дятел Діти бережіть книгу
А ти допомагати своїм батькам на дворі лютував Вербі, діти, на, повісили, шпаківню.
— як можна вдосконалити інші записи, щоб скласти речення? Фізкультхвилинка
Завдання 4
Прочитати слова кожного рядка та скласти із них речення. Записати їх у вигляді зв’язного тексту.
Восени, лісі, цікаво, у.
Пролетіла, ось, і, сіла, сойка, пеньок, на.
Принесла, дзьобі, вона, жолудь, у.
Його, під, ховати, почала, коріння.
— Прочитайте відтворений текст. Скільки речень у тексті?
Завдання 5
Поширити речення за питаннями.
Петрик пасе (де? …(на лузі) (кого?)… (гусей, теля, козу, корову, овець).
V. Підсумок уроку. Рефлексія
— Що ми називаємо реченням?
— Складіть речення, щоб у ньому були слова:
1) мама, спекла;
2) тато, намолов;
3) бабуся, рукавички.
— Складіть речення про те:
1) що можна побачити на небі;
2) що можна почути на концерті;
3) за чим спостерігають на стадіоні.