План роботи
гуртка виразного читання
Пояснювальна записка
У Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, розробленій Міністерством освіти і науки України вказано, що виховання громадянина в державі має бути спрямоване передусім на розвиток патріотизму, тобто любові до свого народу, до України, виробленні активної життєвої позиції. І найефективнішими у формуванні особистості є правильне і красиве мовлення.
Нині у багатьох школах з успіхом викладається спецкурс “Виразне читання”, який розвиває в учнів любов до рідного слова, правильне і красиве мовлення.
В основу занять гуртка покладена робота з ліричними, епічними і драматичними творами, з метою вивчення специфіки української мови і літератури, розвитку творчих здібностей учня.
Робота гуртка передбачає проведення свят та літературних вечорів, оформлення кабінету української літератури.
Програма гуртка розрахована для вивчення протягом року (34 години на рік), охоплює дітей 7 класу.
Запропонований зміст занять та розподіл годин орієнтовні.
№ з/п |
Тема заняття |
Дата |
Примітка |
1. | Виразне читання як відтворення в живому слові думок, почуттів автора | 08.09.11 | |
2. | Інтонація, її складники | 22.09.11 | |
3. | Правильна літературна вимова | 06.10.11 | |
4. | Виразне читання поезій про мову
(О.Олесь, В.Сосюра, Д.Павличко, Д.Білоус) |
20.10.07 | |
5. | Підготовка до «Дня української словесності» | 03.11.11 | |
6. | Логічні паузи. Пейзажна лірика: вірші про осінь
(Л.Костенко, фольклорні поезії) |
17.11.11 | |
7. | Темп виразного читання | 1.12.11 | |
8. | Емоційно-образна виразність читання. Зима у художніх творах
(І.Франко, М.Рильський, Б.Лепкий) |
15.12.11 | |
9. | Виразне читання поезій Тараса Шевченка | 19.01.12 | |
10. | Виразне читання поезій Ліни Костенко | 02.02.12 | |
11. | Виразне читання поезій інтимної лірики Л.Українки, Д.Павличка | 16.02.12 | |
12. | У світі казки | 1.03.12 | |
13. | Виразне читання байок | 15.03.12 | |
14. | Виразне читання гуморесок, співомовок | 05.04.12 | |
15. | Виразне читання драматичних творів, його особливості | 19.04.12 | |
16. | Конкурс на кращого читця творів про Велику Вітчизняну війну | 03.05.12 | |
17. | Підсумкове заняття | 20.05.12 |
ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
( з урахуванням засвоєного у процесі вивчення курсу української літератури).
Учні повинні знати:
- фольклорні твори;
- жанрові особливості казки, ліричних творів, байок, драматичних творів;
- основні елементи виразності читання народних та літературних творів;
- пам’ятати зміст вивчених творів, основні події та їх учасників;
- тему та ідею вивчених творів.
Учні повинні вміти:
- коментувати, прочитаний твір;
- давати розгорнуту самостійну характеристику дійових осіб, висловлювати
своє ставлення до них; - давати усний та письмовий відгук про прочитаний твір;
- виразно читати;
- Виразно та емоційно декламувати.