Статті

А. Сафронова: Психологічна ситуація. Методика викладання української літератури.

Ситуація: Хлопець  М. у 7-му класі – традиційний приклад «хлопчика для биття». Однокласники над ним насміхаються, придумують образливі прізвиська, кидають в нього крейду та папірці.  В результаті дитина перебуває в стані постійної депресії,  відмовляється відповідати на уроці, бо боїться образливих коментарів однолітків, на перервах шукає безлюдні тихі місця.

Способи вирішення проблеми:

  1. Відвести хлопця М. до  кабінету психолога, попередньо пояснивши шкільному психологу  основний зміст проблеми.
  2.  Поговорити з батьками хлопця М.: повідомити проблему та залучити до співпраці.
  3.  Провести роботу з класом. Поговорити з учнями, які ображають хлопця М., повідомити батьків про неналежну поведінку  дітей.
  4. Створювати ситуації, де клас би побачив, що хлопець М. гідний поваги. Підвищувати авторитет хлопця.
  5. Створювати ситуації, де  учень М. може себе проявити з позитивного боку, з позиції лідера.
  6. Показати учням, що вчителя поважають учня М. та пишаються ним.
  7. Якщо хлопець М. відмовляється відповідати на уроці, не примушувати, послухати його відповідь, після уроку.
  8. Заповнити вільний час учня М. , задля того аби не було часу  міркувати про образи: давати додаткові завдання, залучити до культмасового сектору ,  наприклад редколегії класу, школи.
  9. Поступово вводити учня М. у роботу на уроці, створювати колективні завдання під час уроку, групуючи кривдників та учня М. до однієї групи. Спільна робота може об’єднати.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.