Ситуація: Хлопець М. у 7-му класі – традиційний приклад «хлопчика для биття». Однокласники над ним насміхаються, придумують образливі прізвиська, кидають в нього крейду та папірці. В результаті дитина перебуває в стані постійної депресії, відмовляється відповідати на уроці, бо боїться образливих коментарів однолітків, на перервах шукає безлюдні тихі місця.
Способи вирішення проблеми:
- Відвести хлопця М. до кабінету психолога, попередньо пояснивши шкільному психологу основний зміст проблеми.
- Поговорити з батьками хлопця М.: повідомити проблему та залучити до співпраці.
- Провести роботу з класом. Поговорити з учнями, які ображають хлопця М., повідомити батьків про неналежну поведінку дітей.
- Створювати ситуації, де клас би побачив, що хлопець М. гідний поваги. Підвищувати авторитет хлопця.
- Створювати ситуації, де учень М. може себе проявити з позитивного боку, з позиції лідера.
- Показати учням, що вчителя поважають учня М. та пишаються ним.
- Якщо хлопець М. відмовляється відповідати на уроці, не примушувати, послухати його відповідь, після уроку.
- Заповнити вільний час учня М. , задля того аби не було часу міркувати про образи: давати додаткові завдання, залучити до культмасового сектору , наприклад редколегії класу, школи.
- Поступово вводити учня М. у роботу на уроці, створювати колективні завдання під час уроку, групуючи кривдників та учня М. до однієї групи. Спільна робота може об’єднати.