Статті

Підготовчі вправи перед написанням твору-опису зовнішності людини

СКАЧАТИ

 

  1. Погляньте на портрет. Хто ця людина? Що ви про неї знаєте? Які художні твори Тараса Григоровича ви можете назвати?

 

  1. Опишіть портрет трьома п’ятьма реченнями. Які емоції ми можемо побачити на обличчі поета?

 

  1. Подивиться на малюнок. Які емоції презентує кожен чоловічок? Чи всі показані емоції можна назвати хорошими? Обґрунтуйте свою відповідь.

 

  1.  Прочитайте зразки діалогів; за зразком складіть і розіграйте діалоги з сусідом по парті про зовнішність ваших братів, сестер, батьків.

— У тебе є брат (сестра)?

— У мене є сестра.

— Як її звуть?

— Марина.

— Скільки їй років?

— Сімнадцять.

— Яка вона на зріст?

— Марина висока, маже метр вісімдесят.

— А якого кольору очі  у твоєї сестри?

—   Як і у мене – блакитні.

— Ти вважаєш свою сестру гарною?

— Так, вона справжня красуня.

*****

— Олю, коли ти пішла на велику перерву, тебе шукав якийсь старшокласник.

— Як його звуть?

— Він не назвався.

— А як він виглядав?

— Невисокого зросту, з короткою стрижкою.

— Брюнет?

— Ні, світловолосий… з зеленими очима.

— Хто ж це міг бути?

— Він сказав, що зайде на наступній перерві.

 

  1. Прочитайте оголошення на дошці об’яв. Чи відповідає опис хлопчика вимогам? Чи можна за цим описом знайти хлопчика? Чого бракує описові? Що в ньому зайве? Відредагуйте і запишіть опис, доповнивши його необхідними відомостями.

Загубився хлопчик. Його звуть Сергійко. Одягнений у джинсовий костюмчик. На голові кепочка сірого кольору. Коли говорить, трошки картавить. Дуже слухняний. Просимо повідомити про місцезнаходження Сергійка по телефону: 093-102-38-79

 

  1. Опишіть портрет когось із своїх знайомих. Скористайтеся словничком «портретної» лексики, вибираючи з-поміж поданих слів ті, які дадуть змогу повніше розкрити тему і основну думку.

Обличчя: кругле, продовгувате, квадратне, вили-цювате5, повне, худорляве, ніжне, грубе, ластувате, смагляве, бліде, біле, зморшкувате, розумне, життєрадісне, сумне;

очі: карі, чорні, сірі, сині, зелені, темні, світлі, ясні, розкосі, добрі, злі, хитрі, лукаві, сумні, розумні, спокійні, лагідні, привітні, стомлені6, насмішкуваті; погляд: уважний, гострий, проникливий, спокійний, зацікавлений, байдужий, привітний, непривітний, підозріливий;

брови: чорні, темні, світлі, густі, широкі, тонкі;

вії: довгі, чорні, темні, світлі, густі;

лоб: високий, низький, широкий, вузький, великий, маленький;

ніс: прямий, горбатий, з горбинкою, кирпатий7, гострий, широкий, довгий, маленький, орлиний, качиний, задиркуватий;

рот: великий, широкий, маленький, красивий, чітко окреслений;

губи: повні, тонкі, вузькі, злі, бліді, яскраві, рожеві;

зуби: білі, рівні, криві, рідкі, щербаті;

волосся: світле, темне, русяве, каштанове, біляве, пишне, довге, коротке, блискуче, пряме, кучеряве, хвилясте, сиве, з сивиною, густе, рідке;

постава: високий, стрункий, тендітна, невисокий, середнього зросту, кремезний, огрядний8, широкоплечий, худорлявий, зібраний, спортивний, вайлуватий, неповороткий.

 

  1. Порівняйте портрет молодого Шевченка і поета в останні роки життя? Що змінилося в погляді, поставі, виразі обличчя?

 

Приклад твору:

Твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі

Молодий Шевченко

(За картиною Т.Г.Шевченка «Автопортрет»)

         Тарас Григорович Шевченко – не лише відомий поет, але й відомий художник. Свій перший автопортрет він намалював у 1840 році, коли стараннями друзів був викуплений з кріпацтва і почав навчання в Академії мистецтв в Петербурзі.

Перед нами молодий Шевченко, йому лице 26 років. Темне волосся відтіняє світлий відкритий лоб, легка привітна усмішка сховалася в куточках губ. Погляд очей глибокий і проникливий, у ньому смуток за пережитим, і сподівання на кращу долю, але водночас трохи підняте підборіддя, підкреслює наполегливий і впертий характер.

Овал обличчя юного  Тараса ніби освітлений дивним промінням на темному тлі. Юнак, який зображений на картині, ще не знає, яка доля на нього очікує. Він ще не знає про допити, каземати, в’язниці, солдатську муштру, про заборону писати й малювати. Йому зараз віриться, що він врешті вирвався на волю і тепер матиме змогу творити.

Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс.