- Якими мовними явищами, ознаками вмотивовується поділ стилістики на фонетичну (фонематичну, орфоепічну й акцентологічну), лексичну, фразеологічну і граматичну (морфемно-словотвірну, морфологічну і синтаксичну)?
- Які засоби стилістики належать до засобів фонетичних, фонематичних, орфоепічних і акцентологічних?
- Якою є частотність використання голосних і приголосних фонем у різних стилях мови? Відповідь проілюструйте результатами власних досліджень кількох різностильових текстів з однаковою кількістю фонем.
- Яку стилістичну функцію виконують повтори різних фонем (рефрен, асонанс, алітерація, рима, ритміка, звукоповторення) у текстах?
- З’ясуйте значення терміна «орфоепічно-акцентні мовні одиниці».
- Що являє собою наголос (динамічний, постійний і логічний) у словах? Як впливає зміна наголосу в окремих словах і в словах у складі речення на семантику і стилістичну функцію мовних одиниць? Наведіть приклади.
- Назвіть складові інтонації мовлення і поясніть їх сутність. Чи властива інтонація окремо вимовлюваному слову?
- У чому полягає і як виявляється комунікативна, отже й стилістична, функція інтонації? Наведіть приклади речень і слів-речень, прокоментуйте їх в інтонаційно-стилістичному плані.
- Які особливості має інтонація в писемній формі мовлення?
- Що є об’єктом і предметом лексичної стилістики? Чи всі шари лексики вивчаються в ній? Назвіть найуживаніші з-поміж них. Яким (у загальних вимірах) є кількісний вияв різних стилістичних груп лексики?
- Які слова і сполучення слів належать до загальновживаної лексики? У чому полягають їх мовно-стилістичні функції?
- Назвіть і охарактеризуйте групи стилістично (функціонально) обмеженої лексики.
- Як внутрішньо поділяється іншомовна лексика? Розкажіть про стилістичне використання іншомовних слів.
- Назвіть і охарактеризуйте лексико-семантичні групи слів.
- Сформулюйте визначення фразеологізмів.
- Які фразеологізми прийнято називати ідіомами, а які — фразеологічними ‘одиницями?
- Що являють собою фразеологізовані мовні одиниці?
- Чому фразеологізми називають вторинними номінаціями?
- Як сприймаються фразеологізми в різних мовленнєвих ситуаціях?
- Визначте основні групи фразеологічних одиниць. Які стилістичні функції їм властиві?
- У яких стилях, жанрах мови і з якою метою мовці найчастіше вдаються до фразеологізмів?
- Обгрунтуйте поділ граматичної стилістики на морфемно-сло- вотвірну стилістику, морфологічну стилістику і синтаксичну стилістику.
- Визначте найважливіші стилістичні функції словотвірних засобів мови: префіксів, суфіксів, флексій, основоскладання і абревіатур.
- Які мовні одиниці належать до морфологічних засобів стилістики?
- Підготуйтесь до розповіді про статистичний вияв усіх повнозначних і службових слів, вигуків.
- Охарактеризуйте нормативно-стилістичне використання іменників у категоріях роду, числа, відмінка.
- Яка семантика, морфологічні ознаки і стилістичні функції властиві конкретним, абстрактним і матеріально-речовинним іменникам?
- Наведіть приклади загальних і власних іменників і прокоментуйте їх стилістичне використання.
- Які форми прикметників стилістично найвиразніші?
- Який стилістичний ефект досягається дієсловами різних семантичних і морфологічних груп?
- Розкажіть про стилістичні функції числівників. Чому числівники обмежено використовуються в художніх текстах?
- За якими формами займенників закріпились такі стилістичні функції, які тільки або переважно характерні для одного стилю мовлення?
- Чому стилістичні функції прислівників вважаються доповню- вальними?
- Що, на ваш погляд, стилістично найважливіше і своєрідне для службових слів (прийменників, сполучників, часток)?
- Розкажіть про стилістику вигуків.
- Визначте зміст синтаксичних термінів «синтаксис» і «стилістичний синтаксис».
- Підготуйтесь до розповіді про стилістичні функції словосполучень і сполучних слів.
- За якою комунікативною ознакою розпізнають розповідні, питальні й спонукальні, а також окличні речення? В чому своєрідність їх стилістики?
- Які стилістичні функції закріпились за різними типами членів речення? Наведіть приклади стилістичного використання кожного з них.
- Чим структурно й стилістично відрізняються двоскладні речення від речень односкладних?
- Розкажіть про найважливіші стилістичні ознаки усіх типів односкладних речень. Наведіть приклади односкладних речень і охарактеризуйте їх за стилістичною функцією.
- Які особливості структури й стилістики ускладнених простих речень з однорідними членами речення і з відокремленим членом (членами) речення?
- Яким є стилістичний ефект від використання неповних речень? Чому їх найчастіше використовують у розмовно-побутовому мовленні і майже повністю уникають у мовленні офіційно-діловому?
- Що найбільшою мірою характеризує стилістично:
— речення із вставною чи вставленою одиницею;
— речення із звертанням;
— синтаксичні конструкції, які прийнято називати звертаннями- реченнями?
- Підготуйте повну розповідь про стилістику складних речень, про синоніміку багатьох із них з простими реченнями, які ускладнені дієприкметниковим, прикметниковим або дієприслівниковим зворотом (зворотами).
- У чому полягає своєрідність стилістики періодів?
- Підготуйтесь до розгорнутої розповіді про стилістичне використання абзаців і тексту.